فناوری ناسا میتواند در تفسیر ماموگرافی، سونوگرافی و تصاویر پزشکی کمک کند

شبیه ساز اکو که از راه قفسه سینه کار قلب را انجام میدهد
2012-01-01
ماشین حساب پزشکی که درون خود بیش از 150 ماشین حساب ویژه دارد
2012-01-03

فناوری ناسا میتواند در تفسیر ماموگرافی، سونوگرافی و تصاویر پزشکی کمک کند

NASA MOHASEBAN.IR

نرم افزار ناسا که برای ارتقاء تصویربرداری زمین شناسی بکار برده می شود میتواند در آینده در تفسیر عکسهای ماموگرافی، رادیوگرافی و دیگر تصاویر پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم جدید MED-SEG، که توسط شرکت تصویر برداری پزشکی بارترون که شرکت کوچکی واقع درایالت کنتیکت است، متکی به برنامه نرم افزار نوآورانه ای است که در مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرین بلت توسعه یافته و به پزشکان کمک میکند تا ماموگرافها، عکس های سونوگرافی و عکس های با اشعه ایکس و دیگر ازمایشهای تصویربرداری پزشکی را انجام دهد.

دکتر توماس رادرفورد، پزشک و مدیر بخش سرطان شناسی زنان از دانشگاه یال می گوید:" استفاده از این فناوری کامپیوتری میتواند خطای انسانی که در هنگام ارزیابی فیلم های رادیولوژی رخ میدهد را به حداقل برساند و میتواند تشخیص زودهنگام ناهنجاریهای درون بافت های تصویربرداری شده موثرباشد

SEG-MEG دستگاه نرم افزاریست که تصاویر و داده های پزشکی را از منابع تصویربرداری مختلف (شامل واحدهای CT, MR, US, RF)، دستگاههای رادیوگرافی مستقیم و کامپیوتری و دستگاههای ضبط ثانویه ( شامل اسکنر، دروازه های تصویربرداری یا  منابع تصویربرداری) دريافت میکند. سپس این تصاویر و داده ها رامی توان در این سیستم یا در سرتاسر شبکه های کامپیوتری در محل انتشار ذخیره کرد، پردازش کرد، انتقال یا نمایش داد.

تصویر سمت چپ نشان دهنده ماموگرام اصلی قبل از فرایند SEG-MEG

و تصویر سمت راست نشان دهنده ماموگرام اصلی قبل از فرایند SEG-Meg